برنامه دولت برای مقابله با آلایندگی خودروها


مشکل آلودگی وسایل نقلیه

اقتصاددان 24- آلودگی هوا چندین عامل اصلی دارد، اما در این میان نقش بخش حمل و نقل برجسته ترین است، به طوری که بر اساس مطالعات انجام شده در تراز انرژی کشور، 70 تا 80 درصد ذرات معلق تولیدی در کشور است. سهم بخش حمل و نقل است.دلیل آن این است که دولت اخیراً روی این بخش بیشتر تمرکز کرده است.

تضاد بین تولید و مصرف سوخت، وزارت نفت را بر آن داشت تا برای توسعه خودروهای برقی سرمایه گذاری کند، البته این تعارضات قبل از برنامه اول توسعه اقتصادی بود و این تضاد تا پایان برنامه پنجم ادامه داشت، اما در سال 1396 با راه اندازی فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس که با ‘بزرگترین تولیدکننده بنزین در کشور’ به سمت تعادل مثبت بین تولید و مصرف حرکت کردیم تا اینکه وضعیت تولید بنزین در کشور به میزان قابل قبولی رسید. در سال 2018 تراز مثبتی را تجربه کردیم، یعنی اولین بار بود که در چند سال اخیر به سمتی رفتیم که تعادل بین تولید و مصرف عدد مثبتی را نشان داد.

در سال 2018 مصرف بنزین به 100 میلیون لیتر در روز رسید که با استفاده از سیستم هوشمند سوخت و جیره بندی مجدد منجر به کاهش مصرف به 72 میلیون لیتر در شرایط فعلی شده است اما روند افزایش مصرف بنزین را در کشور تا زمانی که امکان واردات مجدد آن وجود دارد.

سعید مداح مروج، مدیر هماهنگی تولید و نظارت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در این خصوص گفت: با توجه به حجم مصرف، در سال گذشته مجبور شدیم از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم. حجم مصرف، متوسط ​​تولید روزانه 97 میلیون لیتر در روز بوده و رقم تولید امسال 103.5 میلیون لیتر در روز است.


بیشتر بخوانید: گاز مایع ایران برای همسایگان; نفت کوره و آلودگی هوا برای مردم!


به گفته وی، عملاً با کمک پالایشگاه فرآوری نفت خام و پالایشگاه ستاره خلیج فارس که کنسانتره ها را مجدد پاکسازی می کند، می توان از طرح های فرآیندی ویژه ای که در هر یک از این واحدهای متوسط ​​اجرا شده، با شرایط خاص خود استفاده کرد. و در بهره برداری معرفی شده اند، 103 تا 105 میلیون لیتر بنزین تولیدی به 112 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است. این یک توافق است و زمان خاصی برای این کار وجود ندارد، باید از تمام ظرفیت های موجود کشور حتی انبارهای خودمان استفاده کنیم.

حتما بخوانید:
چرا هیچ کس درباره طراحی داخلی صحبت نمی کند و امروز چه کاری باید انجام دهید

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و فرآورده های نفتی افزود: اگر این روند مصرف را حفظ کنیم، در نیمه دوم سال آینده به یکی از واردکنندگان بنزین تبدیل خواهیم شد.

همانطور که حمید حسینی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران به ایسنا گفت، بنزین و گازوئیل تولیدی در پالایشگاه‌های یورو 3 به وضوح آلاینده‌تر هستند. وارونگی هوا، در حال حاضر PPM دیزلی که پالایشگاه های ما تولید می کنند 10000 تا 15000 واحد گوگرد است، در حالی که در جهان 10 یا حتی 50 است. این اعداد نشان دهنده میزان خطرناک گوگرد در گازوئیل ما است.

به گفته وی، پس از توافق برجام، تقریباً تمامی پالایشگاه های کشور با کره جنوبی، ژاپن و سایر کشورها قرارداد بسته اند و قرار بر این شده است که پالایشگاه های کشور با همکاری آنها نوسازی و نوسازی شوند یا سرمایه گذاری در کیفیت انجام شود. ساخته خواهد شد. پیشرفتی که متأسفانه با خروج آمریکا در نتیجه برجام نتوانست به نحو احسن اجرا شود و امروز کشور تنها دو پالایشگاه نفت مانند اراک و ستاره خلیج فارس دارد. محصولاتی تولید می‌کنند که تقریباً استانداردهای لازم را دارند، اما پالایشگاه‌های باقی‌مانده استانداردهای لازم را ندارند و محصولات آنها کیفیت غیرقابل قبولی دارد.

کمبود بنزین و همچنین کاهش کیفیت آن، وزارت نفت و دولت را بر آن داشت تا برای رفع این مشکل اقداماتی را انجام دهند که در این راستا درخواست مشترک وزارتخانه های نفت و کشور برای مردمی و پاکیزه شدن است. آرایه حمل و نقل درون شهری مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت تصمیمی برای صرفه جویی در مصرف گرفته شد. 4 میلیارد دلار سوخت قرار است برای ایجاد 346000 وسیله حمل و نقل جدید و کارآمد برای کاهش آلودگی هوا از جمله اتوبوس، مینی بوس، تاکسی و موتورسیکلت با موتورهای برقی یا گازی هزینه شود.

به گفته شهریار زینی، مدیر توسعه فناوری های نوین خودرویی و طرح های بزرگ فضایی، دولت نیز سه سال پیش برنامه هایی در این راستا را در دستور کار قرار داد، اما کمبود منابع مالی کافی مانع از اجرای این طرح شد. ستاد توسعه فناوری معاونت حمل و نقل پیشرفته علمی و فناوری ریاست جمهوری در آذرماه گفت: از 6 ماه پیش تاکنون وزارت کشور به صورت جدی با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور همکاری می کند. ما توانسته ایم قرارداد تولید 1000 اتوبوس برقی را با این وزارتخانه تکمیل کنیم. این قرارداد هنوز اجرایی نشده اما به مرحله نهایی رسیده و چارچوب فنی این پروژه مشخص شده است.

حتما بخوانید:
دنیای مبارزه به مرگ پات پترسون واکنش نشان می دهد

به گفته وی، 5 شرکت داخلی برای این امر درگیر هستند که دو شرکت از آنها مهارت بالایی دارند و توانسته اند 70 درصد تولید اتوبوس های برقی را بومی سازی کنند و 3 شرکت دیگر نیز حدود 30 درصد تولید خود را دارند.

با توجه به تجربه خوب و موفقی که در زمینه اتوبوس های برقی اتفاق افتاد، امیدواریم قراردادهای مربوطه نیز منعقد شود. از آنجایی که تامین مالی این پروژه توسط وزارت کشور انجام شده و کارهای نهایی از جمله تعیین تکلیف جایگاه های شارژ تا پایان قرارداد تولید اتوبوس های برقی باقی می ماند.

زینی در تشریح دلایل پلاک نبودن این دو خودروی برقی، گفت: نمونه اولیه اتوبوس دانش بنیان در حال ساخت حدود 40 تا 50 میلیارد تومان هزینه طراحی و توسعه دارد و اگر بخواهد آزمایش های مربوطه را انجام دهد. برای پلاک خودرو به همین میزان. باید هزینه ای بپردازد و وقتی همه آن هزینه ها پرداخت شود، مشکل اصلی که باقی می ماند وجود مشتری برای این محصول نهایی است.

کمبود سرمایه دلیل اصلی عدم توسعه خودروهای برقی است، به نظر می رسد با تصمیم اخیر دولت در این حوزه تحولات جدیدی رخ خواهد داد و حداقل شاهد حضور خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی خواهیم بود. بخش در کشور

از سوی دیگر با اجرای این طرح، دولت از واردات بنزین رهایی می یابد، اما باید توجه داشت که اجرای چنین طرحی نیازمند زیرساخت ها است و بهتر است دولت قبل از شروع این کار، زیرساخت های اولیه را فراهم کند. هیچ مشکل دیگری پیش نمی آید و پروژه دوباره تایید می شود. این کار را نیمه کاره انجام ندهید.

منبع: این است

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik android rat duşakabin fiyatları hack forum fethiye escort bayan escort - vip elit escort html nullednulled themesKamagraMobil Ödeme Bozdurmarekorbetgenco bahisdeneme bonusu veren sitelerBağlama büyüsü