قیمت لاستیک در حال افزایش است اکونومی 24


لاستیک

اقتصاد 24یکی از صنایعی که تحلیلگران و فعالان بورس همواره به آن توجه ویژه ای داشته اند، صنعت تایر و لاستیک است. همانطور که می دانید برخی از محصولات تولیدکنندگان داخلی تایر می توانند با سایر محصولات حتی در سطح جهانی رقابت کنند.

ایرج زمانی فرد، مدیرعامل مجتمع صنعت تایر یزد گفت: شرکت تایر یزد به عنوان یکی از شرکت های تاثیرگذار در صنعت تایر و در کل صنعت کشور سهم بسزایی در تامین نیاز بازار محصولات تایر دارد. و صادرات. .

وی افزود: صنعت تایر کشور در حال حاضر در بازارهای منطقه بسیار تاثیرگذار است. در صنعت تایرسازی، تایرسازی های زیادی داریم، سهم «پیزدا» در تولید رتبه دوم را به خود اختصاص داده و از نظر کیفیت جزو محصولات باکیفیت تایر کشور و منطقه است.

لاستیک های دوچرخه اسکوال به زودی وارد بازار می شود

شخصی درباره سایر محصولات یزد تایر که به زودی عرضه می شود به بورس نیوز گفت: یزد تایر توانایی تولید انواع لاستیک تیوبلس دوچرخه و موتورسیکلت را دارد که در حال حاضر در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می رسد. . ما برای اولین بار در کشور لاستیک دوچرخه اسکوال را تولید می کنیم و به زودی در بازار عرضه خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش تقاضای لاستیک در حوزه دوچرخه و موتورسیکلت، طرحی را برای افزایش ظرفیت تولید لاستیک دوچرخه و موتورسیکلت تدوین و در هلدینگ رازی که یکی از کارآمدترین هلدینگ های دنیاست، تصویب کردیم. کشور. اقتصاد

صنعت لاستیک مجبور است قیمت را افزایش دهد

مدیر تولید تایر کشور درباره وضعیت کلی صنعت تایر به بورس نیوز گفت: صنعت تایر نیازمند افزایش قیمت در فضای اقتصاد جهانی است. با توجه به شرایط خاص کشورمان از کل دنیا مستثنی نیستیم. افزایش قیمت تمام شده مواد اولیه در بخش واردات تقریبا 40 درصد است. در زمینه مواد اولیه داخلی بیش از 40 درصد افزایش قیمت داریم. اگر میانگین قیمت مواد اولیه تایر امروز را با دسامبر 2019 مقایسه کنیم، مواد اولیه در کشور ما تقریباً 74 درصد گران شده است.

حتما بخوانید:
آموزش زبان انگلیسی از صفر - دارالترجمه رسمی دکتر پاشازاده

در رابطه با شرایط خاص کشورمان مدت خرید مواد اولیه وارداتی تمدید شد. اگر قبلاً انتظار می رفت که فرآیند ثبت سفارش برای واردات مواد اولیه تا زمان تحویل در کارخانه یا گمرک حدود 3 تا 4 ماه طول بکشد، اکنون پیش بینی می شود که 8 ماه طول بکشد. این یکی از عوامل افزایش قیمت تمام شده مواد اولیه برای صنعت است. ما سعی کردیم تا حد امکان به اقتصاد کشور کمک کنیم و در حد امکان با تولید لاستیک هایی که حقوق مصرف کننده را مشخص می کند، محصولی باکیفیت، اما با قیمت کمتر به بازار عرضه کنیم. در صنعت تایر جهانی با توجه به اینکه هدف کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی محیط زیست است، به سمت تولید تایرهای سازگار با محیط زیست روی آورده اند.


بیشتر بخوانید: لاستیک خودرو از امروز 30 درصد گران می شود.


وی ادامه داد: با ساخت لاستیک های سبز سعی در ساخت لاستیک های سبک تر، بهبود کیفیت و ایجاد صدای کمتر داشتند. یزدتایر مسیر تایرهای پیشرو در جهان را طی می کند و با رعایت حقوق مصرف کننده تایرهای اکولوژیک تولید می کند. لاستیک هایی با وزن کمتر اما مطابق با استانداردهای بین المللی که می توانند تست های کیفی مطابق با کشورهای پیشرو در زمینه خودرو که در ایران نیز مونتاژ و اجرا شده اند را پشت سر بگذارند. اگر بتوانیم مصرف مواد اولیه لاستیک ها را کاهش دهیم طبیعتاً قیمت تمام شده پایین می آید و محصول با قیمت مناسب تری به فروش می رسد و از نظر سربار نیروی کار به نفع شرکت خواهد بود.

وی افزود: در بازار سرمایه به عنوان یکی از شرکت هایی حضور داشته ایم که می تواند سودآوری آن را با اطمینان تضمین کند و امروز نیز با همین روند پیش می رویم. اما برخی عوامل باعث می شود که سهامدار نتواند به منافع خود دست یابد. امروز اتفاق خاصی در صنعت تایر کشور افتاد.

حتما بخوانید:
ایران تحریم های آمریکا را محکوم کرده است

عواملی که یک شرکت را سودآور می کند

شخصی در رابطه با عوامل موثر بر منافع سهامداران به بورس نیوز گفت: “اگر شرکتی می خواهد سودآور باشد باید بتواند منافع سهامداران خود را تامین کند. چندین عامل باید در این فرآیند رخ دهد. اول اینکه بتواند داشته باشد. فرصت های عملی برای تولید، دوم داشتن منابع مالی کافی برای گردش مواد اولیه و چرخه تولید، دیگری داشتن نیروی کارآمد برای تولید، عامل دیگر داشتن سهم بازار مناسب و ارائه محصول رقابتی در بازار است. عامل دیگر برای بقای شرکت و تضمین سودآوری، سرمایه گذاری و توسعه محصولات شرکت در بازارهای آن است.

قیمت گذاری اجباری مانع از کسب سود سهامداران می شود

مدیرعامل یزد تایر گفت: امروزه در صنعت تایر کشور با توجه به روش قیمت گذاری ایجاد شده در صنعت، تمامی این عوامل در هاله ای از ابهام قرار گرفته و صنعت تایر با ریسک بزرگ زیان دهی و عدم سودآوری خود مواجه شده است. سهامداران.قیمت گذاری اجباری یکی دو سال پیش مطرح شد.بنابراین چون لاستیک کالایی استراتژیک و مطمئن محسوب می شد.آذر 99 آخرین دستور قیمت گذاری لاستیک درج شد.از آذر 99 تا خرداد 1401 این قیمت تغییری نکرد. در این بازه زمانی متوسط ​​هزینه ها در صنعت تایر 74 درصد و متوسط ​​دستمزد و سربار 140 درصد افزایش یافته است؛ اگر این عوامل را با هم ترکیب کنیم، چگونه ممکن است در صنعتی به نام تایر که یک محصول تاثیرگذار و استراتژیک در کشور است و می تواند متحمل هزینه های کلانی از دوش کشور شود، دولت بیاید و به این صنعت اجازه دهد تا تولید، هزینه تمام شده را 30 درصد افزایش دهد.

منبع: اخبار بورسا

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum bayan escort - vip elit escort lyft accident lawyer html nullednulled themesKamagrasu tesisatçısıBağlama Büyüsügates of olympus oyna