در مقابل طراحی پژو پارس، محافظه کارانه، شکیل و کمی کلاسیک است. در تیپ 6، یک کنسول با طراحی زیبا و جمع و جور، همچنین با امکاناتی بیشتر نسبت به پارس، انتظار شما را می کشد. ترمز : هر دو خودرو دارای ترمز های دیسکی خنک شونده در جلو و کاسه در عقب می باشند ، اما در نهایت با وجود برابری تقریبی در تست های عمومی به تست های تخصصی پرداختیم و ترمز کیا ریو را حداقل یک پله بالاتر از ترمز در سمند یافتیم و ریو صاحب امتیاز این بخش می باشد . نور چراغ های ترمز عقب بسیار خیره کننده بوده و تفاوت شدت نور در لحظه روشن شدن چراغ ترمز عقب کمی زننده است. نور چراغهای ترمز عقب بسیار خیرهکننده بوده و تفاوت شدت نور در لحظه روشن شدن چراغترمز عقب کمی زننده است. •اگر دنده راحت جا می رود ولی با گرم شدن موتور بد جا می رود فنرهای دیسک کلاچ ضعیف شده است.

صندلی ها نسبتا راحت تر هستند و فضای صندلی های عقب برای سرنشینان، کافی و راحت می باشند. طراحی داخلی : در مقایسه طراحی و زیبائی ، سمند از فضای داخلی زیبا تری همراه با القاء توان مندی و قدرت بر خوردار بوده ، کیفیت برتر قطعات سالن در سمند از تفاوت های میان این برند ایرانی با ریو می باشد ، فضای داخلی ریو از جذابیت و گرمی خاصی برخوردار نبوده و کیفیت قطعات آن نیز در سطحی پائین تر از سمند قرار دارد ، در نهایت امتیاز این بخش را سمند به خود اختصاص می دهد . ایمنی : خودروی کیا ریو با داشتن 3 ستاره ایمنی از مجموع 5 ستاره Euroncap در سطحی بالاتر از سمند با تائید شرکت انگلیسی مایرا با روش های پیشین قرار دارد ، همچنین استفاده از میله های ایمنی در درب های ریو آنرا در تصادفات جانبی در حدی قابل قبول در قیاس با سمند قرار داده و ریو صاحب امتیاز این بخش می باشد. تست درایو : توان حرکتی ، هندلینگ و پایداری مجموعا در سمند در سطحی بالاتر از ریو قرار دارد و ریو خودروئی سبک ، زیبا و صاحب ارگونومی ، ایمنی و استهلاک کم می باشد . سیستم های پایداری : خودرو کیا ریو و همین طور خودرو سمند هر دو فاقد سیستم های پایداری می باشند .

شرکت سایپا ، دومین خودرو ساز سبک و سنگین ایرانی پس از سالها موفقیت در ارائه خودرو پراید از مجموعه کیا موتورز کره جنوبی اقدام به ایجاد خط تولید و قطعه سازی خودروی ریو در ایران کرده . می با شیم ، همچنین شرکت ایران خودرو به تولید سمند با ایجاد خط تولید در سوريه ، ونزوئلا ، چين ، سنگال ، آذربايجان و بلاروس نیز پرداخته است . طراحی بدنه : با وجود اختلاف در سال تولید و در نتیجه الگوی طراحی بین دو خودروی سمند و ریو در خودروی کیا ریو شاهد طراحی مدرن تر و هماهنگ تر با الگو های روز بوده و این طراحی سبب ارگونومی ، آیرودینامیکی ، ایمنی و زیبائی همراه با کاربردی بیشتر در ریو شده و می توان امتیاز این بخش را برای خودرو کیا ریو در نظر گرفت . موتور : سمند با موتوری با حجم بیشتر و پر توان در مقابل ریو با حجم موتور کمتر اما مدرن تر و برای انتخاب میان این دو وقتی با مصرف ، آلایندگی و استهلاک بیشتر در موتور 1800 سی سی سمند در قیاس با موتور 1500 سی سی DOHC در کیا ریو مواجه می شویم با وجود جذاب بودن توان مندی موتور در سمند ، در مجموع ریو صاحب امتیاز این بخش می شود موتور زانتیا .

پارس LX با موتور نوع TU5 با حجم 1587 و حداکثر توان 108 در 5600 دور در دقیقه و پارس ELX با موتور نوع XUM با حجم 1905 و حداکثر توان 105 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه به بازار عرضه میشوند. ۱۵۶ اسب هست ولی گیربکسش چرت هست باید گیربکس سنگین نصب کنی.اصلا هماهنگی نداره.کلا گیربکس پژو و سمند و..گوه هست.اسب بخار زمانی مفیده که سیستم انتقال قدرت ماشین عالی عمل کنه و بیاره رو چرخ ها نه سیستم انتقالی که رو سورن توربو هست.در کل سورن توربو با گیربکس سنگین و ریمپ میاد رو تایم ۸/۵ و توو دور بالا و کشش هم ۶سیلندرها رو قشنگ اذیت میکنه. این رقابت بین دو خودرو سوزوکی گراند ویتارا با موتور 4 سیلندر 2۴00 سی سی با توان 1۶۹ اسب بخار و نیسان قشقایی با موتور ۲۰۰۰سی سی و توان 140 اسب بخار صورت پذیرفته است. واشر سرسیلندر زانتیا ۱۸۰۰ یا پارس elx الدورا در موتور بین سیلندر و سرسیلندر قرار میگیرد و وظیفه آن ایجاد یک آبندی کامل بین سیستمهای مختلف روغن رسانی، آب، و احتراق موتور است. پژو پارس صندوقی کاملا جادار و بزرگی دارد، چیزی که یکی از ضروریات خانواده های ایرانی است و یک خانواده چهار نفره به راحتی می تواند با آن به مسافرت برود.