محصولات مناسب برای افزایش تمرکز



آنها می گویند که تمرکز کلید یادگیری است. مغز تنها 2 درصد از وزن یک بزرگسال را تشکیل می دهد، اما 20 درصد از انرژی تولید شده توسط بدن را مصرف می کند. اگر مواد مغذی مورد نیاز مغزتان را تامین نکنید، علائم مختلفی از جمله مشکلات حافظه، خستگی و مشکل تمرکز را تجربه خواهید کرد. به گفته دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، مواردی که می توانند به شما در افزایش قدرت مغز و تمرکز کمک کنند عبارتند از:

غذای سالم

اگر رژیم غذایی شما فاقد مواد مغذی ضروری باشد، می تواند به تمرکز شما آسیب برساند. خوردن زیاد یا کم نیز می تواند تمرکز شما را مختل کند. یک وعده غذایی سنگین می تواند باعث احساس خستگی شود و دریافت کالری کم می تواند شما را گرسنه و حواس پرت کند.

صبحانه

اگر صبحانه را حذف کنید و شروع به مطالعه کنید، مغزتان قند کافی دریافت نمی کند که در نهایت باعث می شود احساس خستگی یا خواب آلودگی کنید. سطح انرژی شما نیز به شدت کاهش می یابد. به همین دلیل خوردن صبحانه برای افزایش سطح گلوکز و تمرکز بهتر مهم است.

غلات کامل

غلات کامل موجود در غلات صبحانه، مانند نان غلات کامل، بهترین راه برای دریافت کربوهیدرات های پیچیده است. آنها شما را سیر نگه می دارند. از آنجایی که هضم کربوهیدرات های پیچیده به زمان بیشتری نیاز دارد، در طول صبح انرژی لازم را برای شما فراهم می کند و به شما کمک می کند بیشتر تمرکز کنید. غلات کامل یا سایر کربوهیدرات های پیچیده حاوی آمینو اسیدهایی هستند که به تحریک ترشح سروتونین که یک هورمون آرامش بخش است کمک می کند و همچنین استرس را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

حتما بخوانید:
سونیا شریفی، زندانی سیاسی 17 ساله آزاد شد

امگا 3

ماهی سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 است که به سلامت مغز و تقویت حافظه کمک می کند. گردو یکی دیگر از منابع غذایی غنی از امگا 3 است.

شکلات تلخ

شکلات تلخ اگر به مقدار کم مصرف شود می تواند بسیار سالم باشد. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که یک ترکیب گیاهی به نام فلاوانول‌ها که در دانه‌های کاکائو مورد استفاده برای تهیه شکلات یافت می‌شود، می‌تواند سلامت قلب را بهبود بخشد و استرس را کاهش دهد. استرس کمتر به شما کمک می کند بهتر تمرکز کنید.

قهوه

بسیاری از مطالعات ثابت کرده اند که قهوه در دوزهای مناسب برای تمرکز خوب است. در کل دنیا، هیچ چیز به اندازه کافئین شما را هوشیارتر و متمرکز نمی کند. یک یا دو فنجان در روز قطعا شما را هوشیار نگه می دارد، اما باید مراقب باشید که روزانه مقدار زیادی از آن را مصرف نکنید که باعث بی خوابی، بی قراری و … می شود.

چای سبز

جایگزینی قهوه با چای سبز می تواند ایده خوبی باشد زیرا چای سبز علاوه بر کافئین، حاوی پلی فنول ها و آنتی اکسیدان هایی نیز می باشد که به عملکرد مغز و مبارزه با آسیب سلولی کمک می کند.

اب

آب آشامیدنی و کار مغز ارتباط مستقیم دارند. برخی از مشکلات تمرکز شما ممکن است ناشی از کم آبی بدن باشد. بنابراین، برای تمرکز در طول روز، بدن نیاز به هیدراته شدن دارد. پس به اندازه کافی در روز آب بنوشید. تولید انتقال دهنده های عصبی (مانند دوپامین و نوراپی نفرین) و برخی هورمون ها در مغز به آب بستگی دارد. بنابراین وقتی بدن خود را هیدراته می کنید، می توانید 14 درصد سریعتر فکر کنید، بیشتر تمرکز کنید و خلاق تر باشید.

حتما بخوانید:
کالین کاپرنیک ، بن و جری دیدگاه تغییر در چرخش

غذاهای غنی شده با ویتامین D

مطالعات نشان داده است که ویتامین D می تواند به عملکرد مغز و بهبود حافظه کمک کند. ویتامین D را می توان عمدتا از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید به دست آورد. سایر ویتامین هایی که ممکن است در تقویت عملکرد و تمرکز مغز موثر باشند عبارتند از ویتامین های B، C، E، بتاکاروتن و منیزیم.

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik android rat duşakabin fiyatları hack forum fethiye escort bayan escort - vip elit escort html nullednulled themesKamagraMobil Ödeme Bozdurmarekorbetgenco bahisdeneme bonusu veren sitelerBağlama büyüsü