نکات مهم و کلیدی برای کاهش وزن سریع


کاهش وزن سریع

اقتصاددان 24-کارشناس تغذیه بالینی بیمارستان شریعتی به مناسبت بسیج ملی تغذیه به تشریح برخی از نکات کلیدی پیشگیری از چاقی پرداخت.

رالی ملی تغذیه امسال در سراسر کشور از 24 دسامبر تا 7 باخمن با موضوع “تناسب اندام در وزن مناسب” برگزار می شود. به همین مناسبت دکتر زهرا سلطانی کارشناس تغذیه بالینی بیمارستان شریعتی به تشریح نکات کلیدی برای پیشگیری از چاقی پرداخت.

چاقی در دوران کودکی و نوجوانی پیش بینی کننده قوی چاقی در بزرگسالی است. سبک زندگی نامطلوب کودکان و نوجوانان به ویژه کم تحرکی علاوه بر اینکه تهدیدی برای سلامت این قشر آسیب پذیر محسوب می شود، جامعه را در معرض خطر اپیدمی بیماری های غیرواگیر از جمله بیماری های قلبی عروقی، دیابت، پوکی استخوان، سکته قلبی و … بیماری های خونی فشار، اختلالات روانی و حتی باعث برخی از انواع سرطان می شود.

چاقی ترکیبی از عوامل محیطی و ژنتیکی از جمله افزایش دریافت کالری، اختلالات غدد درون ریز، ژنتیک و مصرف دارو است. همچنین سبک زندگی کم تحرک باعث کاهش مصرف انرژی و ایجاد اضافه وزن می شود. در میان تمام رفتارهای بی تحرک، تماشای طولانی مدت تلویزیون به نظر می رسد مهم ترین عامل پیش بینی کننده چاقی و خطر دیابت باشد.

عوامل موثر بر اضافه وزن و چاقی عبارتند از کمبود خواب، رژیم غذایی، پرخوری و محدودیت غذا، تعداد وعده های غذایی، عادات غذایی، سندرم پرخوری شبانه.

چه نکات مهم و کلیدی برای کاهش وزن ارائه می کنید؟

شما نمی توانید تنها با ورزش به کاهش وزن دلخواه خود برسید. درمان چاقی بدون توجه به رژیم غذایی و فقط فعالیت بدنی دشوار است. کاهش وزن به ترکیبی از رژیم غذایی و فعالیت بدنی نیاز دارد. کاهش وزن اولیه نیاز به تمرینات هوازی و قدرتی دارد.

حتما بخوانید:
سه راه‌هایی که فیس‌بوک بدون اطلاع من مواد شیمیایی من را نابود کرد

دستورالعمل‌های فعلی توصیه می‌کنند که بزرگسالان برای حفظ سلامتی خود هر هفته 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط ​​یا 75 دقیقه ورزش هوازی با شدت شدید داشته باشند. این میزان فعالیت بدنی باید در روزهای هفته توزیع شود. فعالیت های تقویت عضلات باید حداقل 2 روز در هفته انجام شود.

هیچ راهی جز تغییر سبک زندگی برای کاهش وزن وجود ندارد. عادات بدی که باعث شده شما به یک فرد چاق با مشکلات زیادی تبدیل شوید، اگر آنها را تغییر ندهید هیچ اتفاق مثبتی نمی افتد.

داشتن رژیم غذایی فردی و اصلاح عادات بد غذایی (کاهش میزان چربی، مواد قندی و …) می تواند به داشتن وزن مناسب کمک کند.

اگر می خواهید وزن کم کنید و دوباره از افزایش وزن جلوگیری کنید، سبک زندگی شما نه تنها تا زمانی که به وزن دلخواه خود برسید، بلکه طی چندین ماه و چند سال نیز باید تغییر کند. به هر حال، بازگشت به سبک زندگی قدیمی می تواند دوباره باعث افزایش وزن شود.

با روش های سخت می توانید در عرض چند هفته وزن کم کنید اما این نتیجه موقتی است. پیشنهاد می کنم ابتدا عادت های بد زندگی خود را یادداشت کنید و ببینید چگونه می توانید آنها را با عادت های خوب جایگزین کنید. ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانید، به اندازه کافی بخورید و غذاهای سالم بخورید. خود را در موقعیت های کمتر استرس زا قرار دهید و در صورت لزوم به روان درمانگر مراجعه کنید.
کاهش وزن در مدت زمان کوتاه توصیه نمی شود.

برای کاهش وزن باید تمام اقدامات لازم را به طور متعادل انجام دهید. برای کاهش وزن، ورزش و رژیم غذایی متعادل را شروع کنید.

حتما بخوانید:
طائب: مراقب کارهای موضوعی باشید! | اقتصاد 24

کاهش وزن آهسته و پیوسته بین یک پوند تا یک پوند در هفته بهترین راه برای جلوگیری از افزایش مجدد وزن است. اگر برای مدت طولانی مصرف غذای خود را به شدت محدود کنید، احتمال زیادی وجود دارد که پس از پایان دوره رژیم غذایی پرخوری کنید و شایان ذکر است که هیچ مکمل یا داروی کاهش وزن نمی تواند در مدت کوتاهی از شر اضافه وزن خلاص شود. دوره زمانی. بدون تغذیه مناسب و فعالیت بدنی نمی توانید زمان را از دست بدهید.
با یک روانشناس مشورت کنید

بزرگترین مشکلی که افراد چاق با آن مواجه هستند، اشتهای کاذب است که به آن پرخوری عصبی نیز می‌گویند. اشتهای کاذب زمانی است که انسان گرسنه نیست، اما میل به خوردن دارد. متاسفانه بسیاری از عوامل روانی مانند استرس، اضطراب، ترس و افسردگی این روند را افزایش می دهند. در این شرایط بهتر است با یک روانشناس مشورت کنید.

منبع: اخبار آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik android rat duşakabin fiyatları hack forum fethiye escort bayan escort - vip elit escort html nullednulled themesKamagrainat box açılmıyorMobil Ödeme Bozdurmarekorbetgenco bahisdeneme bonusu veren siteler