اتومبیل های امروزی عمدتا حیاتی مقادیر زیادی بوش و پیستون و سیلندر هستند که تعداد بسیار همین قطعهها باعث ارتقاء اقتدار و جاذبه ماشین می شود و همین استدلال هم سبب ساز ارتقاء با آن ها شدهاست. در حرکت انبساط تا ۱۸۰۰۰ نیوتون (۴۰۰۰ پوند) نیرو به طور ناگهانی به کف پیستون وارد می شود.وقتی اساسی سرعت زیاد رانندگی می کنید همین واقعه در هر سیلندر ۳۰ تا ۴۰ توشه در ثانیه صورت می دهد.دمای کف پیستون به ۲۲۰۰ مرتبه سانتی گراد(۴۰۰۰ مرتبه فارنهایت) یا این که بخش اعظم می رسد. همین قطعات اصلی هم به تیتر مجموعه پیستون پیستون سمند شناخته می شوند. این موقعیت به موتور شما آسیب می زند، احتمالاً دود خارج شده از اگزوز نیز تغییر و تحول رنگ می دهد و به رنگ آبی در می آید. پیشرانههای دوزمانه تقریبا منقرض شدهاند؛ ولی Achates Power از پیشرانه پیستون متقابل دو زمانهای در وانت فورد F-150 استفاده کرده هست که علاوه بر عملکرد بیشتر، آلایندگی کمتری دارد. مسئولان Achates ادعا می‌نمایند که پیشرانههای پیستون متقابل همین شرکت بین ۳۰ تا ۵۰ % کارآمدتر از پیشرانههای بنزینی و دیزلی معمولی میباشند و تولید آن ها ۱۰ % ارزانتر از پیشرانه V6 سوپرشارژ حیاتی به عبارتی مقدار کار انجامشده است. در مقابل، پیستون آهنگری دارای اعتنا به بدنه فشرده تر، اهمیت اقتدار بیشتری نسبت به جور ریخته گری شده است. نصیب سر پیستون که محل قرار گرفتن رینگ های آن است کاملا دایره ای رخ است و در معرض حرارت بیشتری قرار دارد. همین فشار بیرونی از خواص فنری رینگ ها ناشی می شود ، اما در زمان احتراق حیاتی فشار گاز پشت حلقه ها که آنان را محکم خیس به دیواره سیلندر فشار می دهد ، تکمیل می شود. پیستون های چدنی به برهان سنگینی و همینطور بدنه بزرگتر فقط در اتومبیلهای دیزلی کلیدی توان بالا استفاده میشوند. در حالی که ما می خواهیم یک مهر و موم مقاوم در برابر گاز داشته باشیم ، ما همینطور نیاز داریم که پیستون به آرامی در ارتفاع سیلندر با دست کم اصطکاک حرکت نماید ، به این ترتیب پیستون به کمی مسافت نیاز دارد. این حلقه ها حساس سوراخ کوچکی شکسته شده اند که به آن ها قابلیت کارگزاشتن و برداشتن بر روی پیستون را می دهد.

ایندکسر