متاسفانه این کالا در حال حاضر موجود نیست. البته این یک مزیت عمده نیست اما برای بسیاری از افراد نصب این نوع فیلتر هوا بر روی ماشین خود بسیار لذت بخش است. آموزش منیفولد هوا و کیت مکش ( Intake Manifold ) در این دوره ی آموزشی به اصول اولیه تیونینگ اشاره میکنیم و در مورد تیونینگ تنفس طبیعی ( بدون توربو ) و تیونینگ با توربوشارژر و سوپرشارژر صحبت میکنیم. برند های مختلفی در بازار که قیمت پایین بین 40 تا 80 هزار تومان دارد جزو کیت های مکش متفرقه هستند که فقط ظاهر کیت مکش دارند اما از لحاظ فنی و تاثیر روی کارکرد موتور،هیچ تاثیری نداشته بلکه برای موتور ، منیفولد و دریچه گاز مضر نیز هست . کارکرد مطلوب یک پیشرانه، علاوه بر هوارسانی مناسب، به خروج سریع گازهای ایجادشده در نتیجه احتراق از سیلندر نیز وابسته است. هدف هر دو مدل یکی است و در نهایت باعث میشوند اکسیژن قبل از داغ شدن به انژکتور برسد. کیت های مکش هوا به علت قرار گیری در مسیر جریان آزاد هوا و همچنین فضایی دور تر از موتور خودرو، علاوه بر افزایش حجم هوای ورودی، هوایی خنک تر نسبت به حالت قبل را به سمت پیشرانه خودرو می فرستند.

کمپانی های خودروسازی از طریق تنظیم نرم افزار ایسیو به طور پیش فرض قبل از ارائه وسیله نقلیه به بازار، موتور را تنظیم میکنند. پیش از نصب کیت مکش بهتر از با این قطعه بیشتر آشنا شوید. پیش از نصب کیت مکش و هدرز، بهتر است با هر دو قطعه بیشتر آشنا شوید. ولی از آنجایی که آلومینیوم وزن کمتری نسبت به استیل داشته و دما را نیز بهتر کنترل میکند، انتخاب هوشمندانهتری است. کیت مکش هوای خنک دست ساز-لوله استفاده شده نوع فشرده هست و بسیار مقاوم در برابر دما و عایق کردن هوای خنک ورودی که داغ نشه! این کیت مکش هوای خنک قابل نصب بروی کلیه خودروهای سمند پژو ۴۰۵ و پارس با موتور ۱۸۰۰ معمولی میباشد. این مفهوم در سیستم ورودی هوای سرد تفاوت عظیمی ایجاد میکند. چنانچه روی سیستم مکش استاندارد سنسوری نصب یا برای بخار روغن رابطی بوده باشد روی این کیت ها هم محلی برای نصب این قطعات به شکل کاملا اصولی و صحیح وجود دارد.

نصب این کیت بروی موتور در حالت رانندگی عادی هیچگونه صدایی ایجاد ننموده و مانند حالت فابریک و اولیه موتور میباشد و فقط در زمانی که پدال گاز خودرو را تخته گاز مینمایید موجب ایجاد صدای ملایم اسپورت میگردد. یک سوکت بخار روغن موتور هم روی لوله هوای آلومینیومی نورا تعبیه شده تا به شما در کنترل وضعیت سوخت و ساز ماشین کمک کند. لوله هوای استیل کیت مکش مناسب برای النود و ساندرو هوای خنک را به ایده آلترین شکل وارد موتور میکند و تاثیر فوق العاده ای در افزایش راندمان موتور ایجاد میکند. با کاهش دمای خنک کن از طریق ریمپ ECU تمامی مشکلات حل شده و عمر خودرو افزایش می یابد. پس با داشتن هوای تمیز و خنک بیشتر، هم از سوخت ورودی نهایت استفاده می شود و هم دمای محفظه احتراق پایینتر می ماند. زمانیکه خودرو ریمپ می شود ، نرم افزار تنظیم شده به پورت سریال خود (یا OBD پورت) وصل می شود و سپس مپ خودرو را با نسخه جدید (ریمپ ایسیو ) تغییر داده و بنابراین عملکرد موتور افزایش پیدا می کند. اگر بخوام با شما روراست باشم این توربو فن های مکانیکی در دور پایین چندان کارایی ندارند اما در دورهای بالای 4 عملکرد مناسبی دارند.

در سایز فیلتر استاندار یک خودرو ساخته می شود و برای نصب این فیلتر کافیست فیلتر کاغذی نصب شده در محل مربوطه را درآورده و این فیلتر را به جای آن قرار دهید. تنها کافی است باکس ورودی هوای خودرو که به صورت فابریک نصب شده را از محل دریچه گاز جدا کنید و لوله یک پارچه الومنیومی را توسط جنت لاستیکی موجود در پک از محل خم نود درجه توسط بست های موجود به ورودی دریچه گاز متصل نمایید. لوله هم میره توی گلگیر وصل میشه به یک پایه و یک لوله مانند که پوشش ورنی مانندی داره. شاید شما هم شنیده باشید جوراب را به جای فیلتر هوا جایگذاری میکنند و توان بیشتری به خودرو میدهد، از انجایی که خود فیلتر هوا مانع از عبور هوا میشود پس زمانی که حذف شود و جوراب به جای فیلتر نصب گردد بدون شک میزان هوای بیشتری به داخل موتور منتقل شده و در نهایت احتراق بیشتر و شتاب بیشتری خواهید داشت. پکیجی که از تیونیکس تهیه میکنید فیلتر قابل شستشو دارد که مدت زیادی بدون مشکل کار میکند.