از این رو تقریبا کلیه کارخانجات خودروسازی از کارگزاری هدرز بر روی محصولات مناسب ارزش و شهری خود صرف لحاظ کرده و انجام این عمل را به متخصصان مراکز تیونینگ واگذار میکنند. بر مبنا تحقیقات بهعملآمده، علتاصلی تصمیم کشور‌ایران ماشین مبنی بر پیوند قلب 206 تیپ 5 به پارس، بهطور ظریف معین نیست؛ اما استدلال حیاتی آن هر چه که هست، نتیجه ها حاصلشده پایینتر از انتظارات بوده است! اما عدم هماهنگی پیشرانه تی یو 5 دارای گیربکس 5 سرعته دستی این خودرو، بهعنوان یک عدد از معایب پژو پارس TU5 شناخته میشود. علاوهبر ایراداتی که به جهت نمای ظاهری این ماشین بیان کردیم، مشخصات فنی پژو پارس tu5 هم از ایراداتی چون عدم هماهنگی گیربکس دارای سیستمهای انتقال قدرت و همینطور کششپایین پیشرانه در دور موتورهای بالا یا این که در دندههای سه و چهار رنج میبرد. همچنین موتور تیوفایو (tu5) به استدلال استهلاک کم، آهسته بودن در حین کارکرد و صدای اندک در زمان روشن بودن طرفداران زیادی داشته می باشد که از همین موتور استقبال مهربانی کرده اند. به عبارتی طور که در توضیحات قبل نیز ذکر شد در کشور ایران ، شرکت کشور ایران خودرو در خودروهایی که ساخت می نماید از این سری موتور ها به کار گیری می نماید اما موتور تیو فایو (tu5) امروزه دچار یک سری از مشکلاتی می باشد که ممکن است انتقاد های متعددی از همین موتور شود که ناشی از کیفیت ذیل خیس ساخت آن می پارس تیوفایو شوتی باشد. وجود معایب متعدد در همین اتومبیل در کنار قیمت بالای آن منجر شدهاست این خودرو بها خرید کردن پایینی داشته باشد و نتواند آن طور که می بایست توقعات خریداران را برآورده کند. موتور تیوفایو (tu5) نسبت به حجم خود بازده مهربانی داشته و توان دارای مصرف سوخت ذیل در ماشین ها دارد و از دیگر ویژگیهای این موتور، سیستم جرقهزنی و کامپیوتر پیشرفته آن میباشد که باعث می گردد تا کارایی این موتور در هر شرایطی بالا باشد. از دیگر مشخصه هایی که بی تردید بایستی در طراحی یک هدرز درنظر گرفته شود، تاثیر در مصرف بهینه سوخت و همینطور سرعت ورود و خروج گاز در لوله هاست. مطعمنا هر کمپانی تولید کننده ای حساس دقت به مشخصات موتور و فضایی که در اختیارش قرار داده می شود ، باید یک صورت از هدرز را طراحی کند . هر چه حجم و شتاب احتراق درون سیلندرها عمده باشد، پیشرانه خودرو شما میتواند اقتدار بیشتری تولید کند. تعمیر نمودن موتور تیو فایو در خودرو 206 مقداری مهم سختی و دردسر می باشد به این دلیل که اساسی حجم ۱.۶ لیتری در کنار فضای محدود باطن گوشه و کنار موتور 206 می باشد. برتریهای چشمگیر این موتور در مقایسه دارای موتور XU7 که پیشتر بر روی همین اتومبیل قرار داشت، سبب ساز شد تا مدیران کشور ایران اتومبیل دستبهکار شوند و اهمیت قرار دادن همین موتور بااصالت باطن سینه پارس معمولی، آن را به TU5 یا این که همان LX تبدیل کنند. پس اط تجهیز به هدرز های تماما فن ای ، سوله را ترک می کنند. در ساخت هدرز توجه و نازکی بیشتری به کار برده شده و خم کتری لوله ها و نقطه های اتصال آن مهندسی سازی شده بوده و به مدل ایست که هوای خروجی موتور را خوب تر تخلیه نموده و سیلندر اتومبیل خالی تر از دود شده و در فعالیت به جای آن هوای بیشتری را در هر مرحله مکش و سیلندر موتور خودرو از اکسیژن بیشتری مالامال شده و احتراق خودرو کاملتر و کار کشته خیس بوده و عجله اتومبیل بالا میرود. عملکرد ناپایدار موتور تیو فایو (tu5) منجر بروز مشکلاتی در ماشین می شود که همین گزینه یکی از از مهمترین معایب موتور تیو فایو (tu5) است. یکی از از اهمیت ترین قسمت های موتور خودرو سیستم تخلیه می باشد .به حداکثر رساندن جریان اگزوز عنصری با در به دست آوردن حداکثر کارایی از هر موتور پربازده است. سیستم محل ورود هوا در خودرو، نقش مهمی در طریق کارایی موتور داراست و یکی از اصلیترین بخشهای تنفس پیشرانه، این عبور جریان هوا است؛ از سوی دیگر، هوای واردشده به موتور، می بایست عاری از هرگونه ریزگرد باشد؛ چون ورود ریزگردها به باطن موتور، منجر کمتر طول قدمت آن میشود. استفاده از فیلتر هوا، به جهت پرهیز از ورود گرد و غبار به داخل موتور ماشین است. افزون بر موردها گفته شده محصول هدرزها هم در بازدهی آنها تأثیرگذار هست که در فی مابین آن ها از فولاد ضدزنگ نسبت به فرآورده های دیگر از گزاره فولاد سنتی (Traditional Steel)، تیتانیوم و چدن (Cast-Iron)، بیش خیس استفاده شده است. موتور تیو فایو (tu5) کلیدی حجم 1587 و در دو مدل 8 و 16 سوپاپ در در آغاز در دسترس قرار گرفت که امروزه تنها از 16 سوپاپ حیاتی قدرت 109 گزینه استفاده قرار می گیرد ، در سری موتور های تیو ، موتور تیو فایو (tu5) در فی مابین جور های دیگر حجیم ترین موتور شناخته شده است. زمانی که شما همین مقاله را دوست داشتید، مایل به دیتاها بیشتری در رابطه اصلی تیوفایو سفید وب وبسایت خویش باشید.

ایندکسر