12 راه ساده برای بهبود سلامتی خود در تابستان



روزهای گرم و طولانی تابستان سرگرم کننده هستند، اما برای جایگزینی آب از دست رفته در اثر تعریق، باید آب بیشتری بنوشید.

بدن ما 60 درصد آب و مغز ما بیش از 90 درصد آب دارد، بنابراین هیدراته نگه داشتن بدن حیاتی است.

2. آفتاب بگیرید

اکنون که خورشید قدرتمند تابستان می درخشد، بهتر است هدیه حضور آن را جشن بگیرید. در تابستان تا آنجا که می توانید برای زمستان ویتامین D ذخیره کنید.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث می شود مغز سروتونین بیشتری ترشح کند که باعث شادابی فرد و آرامش و تمرکز بیشتر می شود. اما از زمان مناسب و توصیه شده برای این امر غافل نشوید و به یاد داشته باشید که برای مراقبت از پوست و چشم احتیاط کنید.

3. صبح زود پیاده روی کنید

یکی از بهترین چیزهای تابستان، روزهای طولانی است، پس چرا از صبح های روشن تابستانی برای پیاده روی استفاده نکنید؟

ثابت شده است که اگر صبح زود خود را در معرض نور روز قرار دهید، ساعت بیولوژیکی شما جلوتر خواهد رفت و برای خواب شبانه بهتر آماده خواهید شد و پیاده روی سریع خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

سپس از هوای گرم صبح تابستان استفاده کنید و به پیاده روی بروید.

4. تا حد امکان زمان خود را در فضاهای سبز بگذرانید

طبیعت شفا می دهد. در برخی از مناطق اسکاتلند، پزشکان گذراندن وقت در طبیعت و فضاهای سبز را برای درمان بیماری هایی مانند افسردگی و مشکلات قلبی توصیه می کنند.

تحقیقات جدید نشان می دهد که گذراندن حدود 120 دقیقه در طبیعت در هر هفته بهترین زمان برای دستیابی به بالاترین نتایج و اثرات درمانی مانند کاهش سطح کورتیزول و در نتیجه کاهش استرس است. پس دلتان را به طبیعت بسپارید تا دنیای درونتان را بازسازی کند.

5. دوش آب سرد بگیرید

زمانی که هوا گرم و مرطوب است، توصیه می شود دوش آب سرد بگیرید. دوش آب سرد فواید زیادی برای سلامتی دارد.

آب سرد استرس مختصری ایجاد می کند که بدن را شاداب می کند و سطح دوپامین، سروتونین و بتا اندورفین را افزایش می دهد. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که آب سرد سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و در مبارزه با بیماری های مختلف از روماتیسم تا افسردگی موثر است.

حتما بخوانید:
Take to بالقوه شما. می‌روند به شما اطلاع می‌دهند همه چیز درباره پودر باریت

6. کتاب بخوانید

برای تقویت ذهن خود کتاب بخوانید. مطالعات نشان داده اند که بهترین راه برای کاهش استرس خواندن است زیرا توجه شما را به چیزی خارج از شما جلب می کند.

کتاب خواندن نیز راه حل و درمان افرادی است که از افسردگی رنج می برند. بنابراین زمانی که به تعطیلات می روید، فراموش نکنید که چند کتاب داستان را در چمدان خود ببندید.

7. مدیتیشن

وقتی احساس خستگی و ناراحتی می کنید، مدیتیشن کنید. فقط یک مدیتیشن کوچک هر روز خلق و خوی شما را بهبود می بخشد، خواب آرام تری خواهید داشت، سیستم ایمنی بدن شما کارآمدتر می شود و قدرت بدنی بیشتری برای مقابله با استرس و درد خواهید یافت.

حتی 10 دقیقه مدیتیشن چند بار در هفته بسیار مفید است، پس همین الان شروع کنید.

8. در طول روز چرت بزنید

آیا به دلیل گرما تنبل و بی حوصله هستید؟ چرت زدن چرت های روزانه (چرت های کوتاه) خطر بیماری قلبی، نارسایی قلبی و حمله قلبی را کاهش می دهد و همچنین حافظه و توانایی یادگیری چیزهای جدید را تقویت می کند.

حتی 5 تا 20 دقیقه خواب در طول روز شما را هوشیارتر می کند.

9. خود را قوی تر تصور کنید

اگرچه همه ما دوست داریم در تابستان از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار باشیم، اما در پایان یک روز طولانی تابستانی معمولاً انگیزه ورزش به خصوص در ماه های گرم سال را نداریم و ترجیح می دهیم یک پتوی خنک را روی سر خود بکشیم و روی مبل خم کن

اما شما خوش شانس هستید زیرا تحقیقات نشان داده است که فقط با فکر کردن به ورزش می توانید خود را قوی تر کنید!

تخیل تکنیکی است که توسط ورزشکاران مشهور در ورزش هایی با تنوع راگبی و تنیس استفاده می شود و حتی به آنها کمک می کند تا سریعتر بدوند. بنابراین، می توانید در حالی که روی کاناپه یا صندلی نشسته اید، با تصور اینکه قوی تر هستید، به ورزش ادامه دهید.

حتما بخوانید:
انواع لباس بچگانه دخترانه و پسرانه و

10. از گیاهان داخل خانه مراقبت کنید

تابستان زمانی است که به شاخ و برگ گیاهان و سایه درختان همسایه حسادت می کنید، اما حتی اگر حیاط یا فضای باز ندارید، می توانید گیاهان را به خانه بیاورید. گیاهان سرپوشیده بهترین راه برای تمیز کردن هوا و کاهش آلودگی داخل خانه هستند.

گیاهان سرپوشیده به ما کمک می کنند تمرکز بیشتری داشته باشیم و مطالعات نشان داده است که وقتی کارمندان می توانند گیاهی را از روی صندلی خود ببینند، در تست های تمرکز ویژه 19 درصد بهتر عمل می کنند.

11. در فواصل کوتاه تمرین کنید

علاوه بر ایده انجام تمرینات شدید، از تمرینات کوتاه و مختصر استفاده کنید. وقتی هوا گرم است، انگیزه ورزش کاهش می‌یابد، اما نشان داده شده است که تمرینات کوتاه مدت یا فعالیت بدنی با شدت کم به اندازه 30 دقیقه ورزش مفید است.

تمرینات کوتاه مدت به کاهش وزن، فشار خون و کلسترول کمک می کند. علاوه بر این، هر دقیقه ورزش تاثیر دارد، تنها دو دقیقه بالا رفتن از پله ها چند بار در روز بعد از هشت هفته تاثیر قابل توجهی دارد.

بنابراین به جای ترس و نگرانی در مورد دویدن 5K، مسافت های کوتاه تری را امتحان کنید و تا حد امکان ورزش کنید.

12. استراحت

گاهی اوقات خوب است که اجازه دهید ذهنتان سرگردان شود. استراحت برای تفکر خلاق، خلق و خوی بهتر، تصمیم گیری موثر و انعطاف پذیری ذهنی ضروری است.

حتی یک استراحت 3 دقیقه ای ضربان قلب را کاهش می دهد و دقت را بهبود می بخشد. همچنین، ایده خوبی است که چند دقیقه به صفحه نمایش دستگاه های مختلف نگاه کنید. این یک کار تنبل نیست، بلکه یک روش علمی است که بدن و ذهن شما را به سمت سلامتی هدایت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik android rat duşakabin fiyatları hack forum fethiye escort bayan escort - vip elit escort html nullednulled themesKamagrainat box açılmıyorMobil Ödeme Bozdurmarekorbetgenco bahisdeneme bonusu veren sitelerBağlama büyüsü