قبل از خرید کفش‌های پاشنه دار به چه نکاتی دقت کنیم؟

کفش‌های پاشنه دار کفش هایی هستند که حداقل یک جفت از آنها در کمد هر خانمی پیدا می‌شود. اینگونه کفش&zw

توسط مدیر سایت در 20 اسفند 1402

کفش‌های پاشنه دار کفش هایی هستند که حداقل یک جفت از آنها در کمد هر خانمی پیدا می‌شود. اینگونه کفش‌ها با توجه به ویژگی‌ که دارند قد خانم‌ها را بلندتر نشان می‌دهد و جذابیت خاصی به آنها می‌دهد. وقتی برای خرید کفش مجلسی زنانه پاشنه دار به مراکز خرید کفش می‌روید اولین کفشی که توجه شما را به خودش جلب می‌کند چه کفشی است؟ کفشی که زیبایی بالایی دارد، کفشی که پاشنه بسیار بلندی دارد، کفشی که رنگ آن مورد علاقه شماست و یا کفشی که جنس باکیفیتی دارد؟

هر خانمی براساس دیدگاه و سلیقه خودش این انتخاب را انجام می‌دهد. حالا باید دید که واقعاً قبل از خرید باید به چه نکاتی توجه کرد. آیا واقعاً لازم است نکاتی را بدانیم و یک خرید ساده را انجام دهیم. مسلّما همین‌طور است. اگر می‌خواهید خرید خوب و مطمئنی داشته باشید باید همیشه یک سری نکات را بدانید. کفش‌های پاشنه دار هم جزء همان است. در این مقاله قصد داریم توصیه‌هایی را بیان کنیم که قبل از خرید کفش پاشنه دار باید بدانید. با ما همراه باشید.

 

خرید کفش‌های پاشنه دار برند

کفش‌های پاشنه بلند حساسیت خاصی دارند و اگر غیر استاندارد باشند آسیب بیشتری نسبت به سایر کفش‌های غیراستاندارد به بدن وارد می‌کنند.

برند بودن یک کفش نشانی از اصالت آن است. وقتی یک کفش از برند معروف ایرانی و یا خارجی باشد ویژگی‌های منحصر بفردی دارد که نام آن برند را به دوش می‌کشد. برای خرید کفش‌های پاشنه دار سعی کنید برندهایی را انتخاب کنید که از قبل ویژگی‌های مثبت خود را اثبات کرده‌اند.

خرید کفش برای موقعیت‌های مختلف

قبل از خرید کفش‌های پاشنه دار به موقعیت و مکانی که قرار است از این کفش استفاده کنید فکر کنید. اگر می‌خواهید کفش را در مکان‌ها و موقعیت‌های مختلفی بپوشید کفشی انتخاب کنید که پاشنه متوسطی داشته باشد و رنگ آن طوری باشد که با هر رنگی ست شود. رنگ‌های مشکی، خاکستری و قهوه‌ای رنگ‌هایی هستند که با هر رنگی به خوبی هماهنگ می‌شوند.

 

توجه به جنس کفش

اگر کفش خود را حضوری می‌خرید حتماً با دست جنس آن را بررسی کنید. کفش‌هایی که رویه سفت و خشکی دارند وقت راه رفتن پا را می‌زنند. دلیل آن هم منعطف نبودن کفش است. بعضی از کفش‌های پاشنه دار بدنه سفت و محکمی دارند. این سفت بودن باعث می شود به مرور زمان پا را به شکل خود دربیاورند. کفی کفش هم حین خرید بررسی کنید. اگر کفی سفت و سخت باشد راه رفتن با آن همراه با درد خواهد بود و مشکلاتی مانند میخچه را در پاشنه پا ایجاد خواهد کرد.

 

توجه به شیب بین پنجه و پاشنه

به کفش پاشنه بلند توجه کنید. بین قسمت پنجه و پاشنه فاصله‌ای است که با کفی شیب‌دار و زیره پر شده است. هرچقدر شیب کفی یک کفش بیشتر باشد راه رفتن و حفظ تعادل با آن سخت‌تر خواهد بود. همچنین این شیب زیاد باعث می‌شود وزن بدن روی پاشنه پا و پنجه‌ها بیفتد و آسیب جدی به آنها وارد کند. بنابراین سعی کنید سراغ کفش‌هایی بروید که شیب ملایمی دارند. این کفش‌ها هم فشار کمتری به پاشنه و پنجه پا وارد می‌کنند و هم حفظ تعادل در هنگام راه رفتن با آنها راحت‌تر است.

توجه به محل اتصال پاشنه کفش

پاشنه کفش‌های پاشنه دار اگر جدا باشد و یکسره نباشد باید به محل اتصال آن به کفی توجه کرد. اگر این اتصال محکم نباشد با کوچک‌ترین ضربه و فشاری از کفش جدا می‌شود و دیگر آن کفش سابق نخواهد شد.

 

توجه به سایز کفش

سایز کفش از ساده‌ترین و مهم‌ترین نکته‌ای است که باید به آن توجه کرد. کوچک بودن سایز یک کفش را اصلاً نمی‌شود تحمل کرد آن هم کفشی که پاشنه بلندی دارد. کفش‌های پاشنه دار به خودی خود به پنجه پا فشار وارد می‌کند چه برسد به اینکه سایز آن هم کوچک باشد. دیگر تحمل این فشار واقعاً غیرممکن خواهد بود. از طرفی بزرگ بودن سایز کفش هم باعث لق زدن آن در پا می‌شود. این لق زدن باعث پیچ خوردن، عدم حفظ تعادل و یا حتی شکستگی مچ پا خواهد شد.

 

توجه به بند کفش

بعضی از کفش‌های پاشنه دار دارای بندی است که در قسمت مچ پا وصل شده است. این بند باعث می‌شود راحت‌تر از کفش استفاده کرد و بهتر حفظ تعادل کرد. اگر در هنگام خرید کفش، کفشی را انتخاب کردید که بنددار بود حتماً قبل از خرید، آن را بپوشید و با آن راه بروید. مطمئن شوید که پاهایتان با آن بند راحت است و بند روی برآمدگی مچ پا قرار نمی‌گیرد.

توجه به کفی

از نکات مهمی که قبل از خرید کفش‌های پاشنه دار  باید به آن توجه داشت کفی کفش است.  کفی کفش‌های پاشنه بلند باید به اندازه کافی ضخیم باشد. دلیل آن هم پوشش دادن قوس کف پا است. بعضی از کفی‌ها از جنس پلاستیک و یا چوب است. راه رفتن با اینگونه کفش‌ها سخت است. کفی‌های نرم و لطیف چرمی راه رفتن را بسیار راحت می‌کند و حس خوبی را به کف پاها منتقل می‌کند.

 

توجه به اندازه پنجه کفش

اندازه پنجه پا در حالت عادی به صورت طبیعی است و در کفش‌های معمولی پنجه کفش با پنجه پا همخوانی دارد. اما در کفش‌های پاشنه دار از آنجایی که ارتفاعی بین پاشنه و پنجه وجود دارد روی پنجه پا فشار می‌آید. بنابراین پنجه پا پهن‌تر شده و نیاز به فضای بیشتری دارد. در هنگام خرید کفش‌های پاشنه بلند به اندازه پنجه کفش دقت کنید تا پاهایتان هنگام پوشیدن آن کفش اذیت نشود.

 

قدم‌های کوتاه برداشتن با کفش

هنگامی که چنین کفشی را خریدید سعی کنید نحوه صحیح راه رفتن با آن را یاد بگیرید. قبل از اینکه به مهمانی و یا مراسم عروسی بروید آن کفش را چند بار بپوشید و با آن راه بروید. قدم‌های کوتاه بردارید و بدن خود را حین راه رفتن صاف نگه دارید. برداشتن قدم‌های بلند و سریع راه رفتن با کفش‌های پاشنه بلند تعادل شما را به هم می‌زند و باعث افتادن شما خواهد شد.

سفت کردن بند کفش

اگر کفش مجلسی که خریدید بند و یا سگک داشت قبل از پوشیدن از محکم بسته شدن آن مطمئن شوید. اندازه بند را با اندازه پاهایتان فیکس کنید تا تنگ‌تر و یا گشادتر نباشد. هرچه در هنگام راه رفتن بند کفش آزادتر باشد راه رفتن و حفظ تعادل با آن سخت‌تر خواهد بود.

 

جمع‌بندی

کفش‌های پاشنه دار کفشی‌های زیبا و جذابی هستند که اگر به درستی انتخاب شوند حس بسیار خوبی به شما خواهند داد. اعتماد به نفس شما را در مهمانی‌ها و مراسم بالا خواهد برد و جذابیت پاهای شما را دو چندان خواهد کرد. بنابراین قبل از خرید اینگونه کفش‌ها به نکات مختلفی دقت کنید تا انتخاب مطمئنی داشته باشید. نکاتی که هرچند ساده‌اند اما توجه به آنها کمک زیادی در انتخاب درست شما خواهد داشت.

 

 

 

 

 


کفش های پاشنه‌دار

منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن